Fórmula 1

La FIA explica a Ferrari que l'avançament de Vettel va ser legal

La Federació Internacional d'Automobilisme ha explicat a l'escuderia Ferrari que l'avançament que Sebastian Vettel li va fer a Jean-Éric Vergne en la quarta volta del Gran Premi del Brasil va ser legal. L'equip de Fernando Alonso va demanar informació al màxim organisme perquè l'avançament del pilot alemany es va dur a terme en un període de banderes grogues.

Actualitzat
La Federació Internacional d'Automobilisme ha explicat a l'escuderia Ferrari que l'avançament que Sebastian Vettel li va fer a Jean-Éric Vergne en la quarta volta del Gran Premi del Brasil va ser legal. L'equip de Fernando Alonso va demanar informació al màxim organisme perquè l'avançament del pilot alemany es va dur a terme en un període de banderes grogues.

Ferrari va demanar explicacions a la FIA després d'examinar el polèmic vídeo en què es veia clarament com Vettel avançava Vergne en una zona considerada de banderes grogues. En el vídeo es veia un llum groc que marcava l'inici de la zona i un llum verd que la tancava. Alhora, al volant de Vettel hi havia dos llums grocs encesos, accionats pel director de cursa, i que acotaven la zona de banderes grogues. Un cop passat el punt del llum verd, els llumets del volant s'apagaven. El pilot alemany va dur a terme l'avançament en aquesta zona. La FIA, però, ha explicat que per equivocació un comissari que es trobava al bell mig d'aquesta zona va agitar una bandera verda i que possiblement Vettel va fer cas d'aquesta acció per dur a terme l'avançament. Segons la FIA, en el Gran Premi del Brasil, una bandera tenia preferència sobre un llum encès. Si Vettel hagués estat penalitzat, el títol del Mundial se l'haurìa endut Fernando Alonso.

L'equip Ferrari, però, ha demanat més explicacions a la FIA sobre aquest avançament i les obligacions que tenen els pilots quan es troben en situacions com la d'Interlagos. Segons ha pogut saber TV3, Ferrari està estudiant l'avançament que Michael Schumacher li va fer a Fernando Alonso en l'última volta del Gran Premi de Mònaco del 2010 amb presència de banderes grogues i del cotxe de seguretat. El pilot alemany va ser penalitzat amb 20 segons perquè els llumets grocs del seu volant estaven encesos. L'escuderia italiana encara té temps per fer una apel·lació a la FIA sobre el resultat de la carrera d'Interlagos.
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut