Hamilton i Rosberg mantenen el domini en el segon entrenament lliure del Gran Premi d'Alemanya
El dos Mercedes continuen sense deixar-se atrapar en els entrenaments lliures del Gran Premi d'Alemanya. Si en la primera sessió el millor temps havia estat per a Rosberg, en la segona el més ràpid ha estat Hamilton. Això sí, només s'ha distanciat del seu company per dues centèsimes. Ricciardo ha estat tercer a una dècima i la resta s'ha quedat a més de mig segon. Räikkönen ha estat quart i Alonso, novè. En condicions de carrera les diferencies s'han reduït.
El dos Mercedes continuen sense deixar-se atrapar en els entrenaments lliures del Gran Premi d'Alemanya. Si en la primera sessió el millor temps havia estat per a Rosberg, en la segona el més ràpid ha estat Hamilton. Això sí, només s'ha distanciat del seu company per dues centèsimes. Ricciardo ha estat tercer a una dècima i la resta s'ha quedat a més de mig segon. Räikkönen ha estat quart i Alonso, novè. En condicions de carrera les diferències s'han reduït.
Segons els pilots de Mercedes l'absència del sistema FRIC que interaccionava les suspensions davantera i del darrera dels monoplaces i també les de cada costat, els ha obligat a treballar de valent per aconseguir que els seus cotxes continuessin sent els més competitius. Lewis Hamilton ha superat al seu company Nico Rosberg per un estret marge de temps. Són els registres que han aconseguit a una sola volta amb els pneumàtics supertous i poc carburant al dipòsit, en el que és una primera simulació d'una volta de classificació. Després, en la simulació de carrera que tant l'un com l'altre han començat amb els pneumàtics més tous, Rosberg i Hamilton han obtingut millors registres que els rivals que han seguit una estratègia semblant. En aquest cas, però, l'actual líder del Mundial ha estat més regular que el seu company.
La novetat més important tenint en compte curses precedents del campionat, es que las diferencies amb els rivals s'han reduït, tant pel que fa a una sola volta ràpida com a ritme de carrera, tot i que els Mercedes s'han tornat a mostrar superiors. Daniel Ricciardo ha marcat el tercer millor temps a una dècima de Hamilton, i a ritme de cursa també ha estat molt a prop. Sebastian Vettel, que no ha marcat un bon registre amb poca benzina, ha pogut dur a terme un ritme de carrera més ràpid i regular que el de Ricciardo, i per tant, més proper als dels pilots de Mercedes.
El que no ha quedat tan clar han estat les opcions de dos equips com Ferrari i Williams, ja que en els dos casos han fet simulacions de carrera ben diferents. A Ferrari, com ja és gairebé tradició, Alonso ha començat la simulació de carrera amb els pneumàtics tous i Räikkönen ho ha fet amb els supertous. El ritme del pilot finlandès no ha estat massa llunyà dels de Hamilton, Rosberg i Ricciardo. El d'Alonso, lògicament, ha estat més lent, però l'asturià ha estat el pilot que més voltes ha fet sense canviar pneumàtics: 19. Räikkönen havia marcat el quart millor temps amb pneumàtics supertous, i Alonso el novè.
Les estratègies de Williams també han estat variades, però Felipe Massa ha marcat uns registres espectaculars en la primera fase de la seva simulació, tot i que els pneumàtics supertous no li han durat les voltes que ell hauria volgut. Sobre el paper, els Williams, juntament amb els Red Bull, són els cotxes que podrien treure millor profit de l'absència del sistema FRIC en els Mercedes.
A destacar també la magnífica simulació de carrera que han pogut dur a terme els pilots de Force India, i més concretament Checo Perez. Demà en la tercera sessió tots tindran més dades del que pot passar en la classificació i en la carrera d'aquest Gran Premi alemany amb tantes novetats tècniques "inesperades".
Resultats
1. Lewis Hamilton Mercedes 1m18.341s 38
2. Nico Rosberg Mercedes 1m18.365s +0.024s 39
3. Daniel Ricciardo Red Bull-Renault 1m18.443s +0.102s 35
4. Kimi Räikkönen Ferrari 1m18.887s +0.546s 38
5. Kevin Magnussen McLaren-Mercedes 1m18.960s +0.619s 40
6. Felipe Massa Williams-Mercedes 1m19.024s +0.683s 36
7. Jenson Button McLaren-Mercedes 1m19.221s +0.880s 40
8. Sebastian Vettel Red Bull-Renault 1m19.248s +0.907s 35
9. Fernando Alonso Ferrari 1m19.329s +0.988s 32
10. Valtteri Bottas Williams-Mercedes 1m19.385s +1.044s 34
11. Adrian Sutil Sauber-Ferrari 1m19.417s +1.076s 41
12. Daniil Kvyat Toro Rosso-Renault 1m19.452s +1.111s 27
13. Sergio Perez Force India-Mercedes 1m19.581s +1.240s 28
14. Nico Hulkenberg Force India-Mercedes 1m19.593s +1.252s 32
15. Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Renault 1m19.760s +1.419s 32
16. Pastor Maldonado Lotus-Renault 1m20.158s +1.817s 35
17. Romain Grosjean Lotus-Renault 1m20.358s +2.017s 35
18. Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari 1m20.504s +2.163s 40
19. Jules Bianchi Marussia-Ferrari 1m21.328s +2.987s 31
20. Marcus Ericsson Caterham-Renault 1m21.870s +3.529s 21
21. Max Chilton Marussia-Ferrari 1m21.898s +3.557s 28
22. Kamui Kobayashi Caterham-Renault 1m23.728s +5.387s 12