Fórmula 1

Hamilton i Rosberg mantenen el domini en el segon entrenament lliure del Gran Premi d'Alemanya

El dos Mercedes continuen sense deixar-se atrapar en els entrenaments lliures del Gran Premi d'Alemanya. Si en la primera sessió el millor temps havia estat per a Rosberg, en la segona el més ràpid ha estat Hamilton. Això sí, només s'ha distanciat del seu company per dues centèsimes. Ricciardo ha estat tercer a una dècima i la resta s'ha quedat a més de mig segon. Räikkönen ha estat quart i Alonso, novè. En condicions de carrera les diferencies s'han reduït.

Actualitzat

El dos Mercedes continuen sense deixar-se atrapar en els entrenaments lliures del Gran Premi d'Alemanya. Si en la primera sessió el millor temps havia estat per a Rosberg, en la segona el més ràpid ha estat Hamilton. Això sí, només s'ha distanciat del seu company per dues centèsimes. Ricciardo ha estat tercer a una dècima i la resta s'ha quedat a més de mig segon. Räikkönen ha estat quart i Alonso, novè. En condicions de carrera les diferències s'han reduït.

Segons els pilots de Mercedes l'absència del sistema FRIC que interaccionava les suspensions davantera i del darrera dels monoplaces i també les de cada costat, els ha obligat a treballar de valent per aconseguir que els seus cotxes continuessin sent els més competitius. Lewis Hamilton ha superat al seu company Nico Rosberg per un estret marge de temps. Són els registres que han aconseguit a una sola volta amb els pneumàtics supertous i poc carburant al dipòsit, en el que és una primera simulació d'una volta de classificació. Després, en la simulació de carrera que tant l'un com l'altre han començat amb els pneumàtics més tous, Rosberg i Hamilton han obtingut millors registres que els rivals que han seguit una estratègia semblant. En aquest cas, però, l'actual líder del Mundial ha estat més regular que el seu company.

La novetat més important tenint en compte curses precedents del campionat, es que las diferencies amb els rivals s'han reduït, tant pel que fa a una sola volta ràpida com a ritme de carrera, tot i que els Mercedes s'han tornat a mostrar superiors. Daniel Ricciardo ha marcat el tercer millor temps a una dècima de Hamilton, i a ritme de cursa també ha estat molt a prop. Sebastian Vettel, que no ha marcat un bon registre amb poca benzina, ha pogut dur a terme un ritme de carrera més ràpid i regular que el de Ricciardo, i per tant, més proper als dels pilots de Mercedes.

El que no ha quedat tan clar han estat les opcions de dos equips com Ferrari i Williams, ja que en els dos casos han fet simulacions de carrera ben diferents. A Ferrari, com ja és gairebé tradició, Alonso ha començat la simulació de carrera amb els pneumàtics tous i Räikkönen ho ha fet amb els supertous. El ritme del pilot finlandès no ha estat massa llunyà dels de Hamilton, Rosberg i Ricciardo. El d'Alonso, lògicament, ha estat més lent, però l'asturià ha estat el pilot que més voltes ha fet sense canviar pneumàtics: 19. Räikkönen havia marcat el quart millor temps amb pneumàtics supertous, i Alonso el novè.

Les estratègies de Williams també han estat variades, però Felipe Massa ha marcat uns registres espectaculars en la primera fase de la seva simulació, tot i que els pneumàtics supertous no li han durat les voltes que ell hauria volgut. Sobre el paper, els Williams, juntament amb els Red Bull, són els cotxes que podrien treure millor profit de l'absència del sistema FRIC en els Mercedes.

A destacar també la magnífica simulació de carrera que han pogut dur a terme els pilots de Force India, i més concretament Checo Perez. Demà en la tercera sessió tots tindran més dades del que pot passar en la classificació i en la carrera d'aquest Gran Premi alemany amb tantes novetats tècniques "inesperades".

 

Resultats

1. Lewis Hamilton        Mercedes               1m18.341s           38

2. Nico Rosberg          Mercedes               1m18.365s  +0.024s  39

3. Daniel Ricciardo      Red Bull-Renault       1m18.443s  +0.102s  35

4. Kimi Räikkönen               Ferrari                1m18.887s  +0.546s  38

5. Kevin Magnussen       McLaren-Mercedes       1m18.960s  +0.619s  40

6. Felipe Massa          Williams-Mercedes      1m19.024s  +0.683s  36

7. Jenson Button         McLaren-Mercedes       1m19.221s  +0.880s  40

8. Sebastian Vettel      Red Bull-Renault       1m19.248s  +0.907s  35

9. Fernando Alonso       Ferrari                1m19.329s  +0.988s  32

10. Valtteri Bottas       Williams-Mercedes      1m19.385s  +1.044s  34

11. Adrian Sutil          Sauber-Ferrari         1m19.417s  +1.076s  41

12. Daniil Kvyat          Toro Rosso-Renault     1m19.452s  +1.111s  27

13. Sergio Perez          Force India-Mercedes   1m19.581s  +1.240s  28

14. Nico Hulkenberg       Force India-Mercedes   1m19.593s  +1.252s  32

15. Jean-Eric Vergne      Toro Rosso-Renault     1m19.760s  +1.419s  32

16. Pastor Maldonado      Lotus-Renault          1m20.158s  +1.817s  35

17. Romain Grosjean       Lotus-Renault          1m20.358s  +2.017s  35

18. Esteban Gutierrez     Sauber-Ferrari         1m20.504s  +2.163s  40

19. Jules Bianchi         Marussia-Ferrari       1m21.328s  +2.987s  31

20. Marcus Ericsson       Caterham-Renault       1m21.870s  +3.529s  21

21. Max Chilton           Marussia-Ferrari       1m21.898s  +3.557s  28

22. Kamui Kobayashi       Caterham-Renault       1m23.728s  +5.387s  12

 

 

NOTÍCIES RELACIONADES
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut