Fórmula 1

Hamilton guanya a Singapur i passa a liderar el Mundial de Fórmula 1

Un triomf incontestable i l'abandó de Nico Rosberg han atorgat a Lewis Hamilton el lideratge del Mundial de pilots. El britànic supera per tres punts el seu company de Mercedes i líder fins ara, que no ha pogut superar uns problemes electrònics que ja l'han obligat a prendre la sortida des del "pit lane". A la primera aturada a "boxes", el cotxe ha decidit que no s'engegava més.

Actualitzat
Un triomf incontestable i l'abandó de Nico Rosberg han atorgat a Lewis Hamilton el lideratge del Mundial de pilots. El britànic supera per tres punts el seu company de Mercedes i líder fins ara, que no ha pogut superar uns problemes electrònics que ja l'han obligat a prendre la sortida des del "pit lane". A la primera aturada a "boxes", el cotxe ha decidit que no s'engegava més. L'entrada del cotxe de seguretat ha perjudicat les curses de Lewis Hamilton i Fernando Alonso, però l'anglès ha aconseguit la victòria i el pilot de Ferrari l'hagut de conformar amb el quart lloc darrera Vettel i Ricciardo.

El cop de teatre del Gran Premi s'ha produït abans que comencés quan el Mercedes de Nico Rosberg no s'ha pogut posar en marxa a causa d'un problema en el circuit electrònic centralitzat en el volant. El líder del Mundial no ha fet la volta d'escalfament i ha hagut de prendre la sortida des de boxes. El pilot, però, en prou feines ha pogut remuntar un parell de posicions perquè tampoc funcionaven el canvi, el sistema DRS i el motor elèctric. En la volta 13 s'ha aturat per canviar el volant, però no ha pogut reprendre la cursa.

Semblava dons una carrera lliure pel seu company Lewis Hamilton, però el pilot anglès ho ha tingut molt més difícil del que pensava. Ha passat a ocupar el primer lloc des del moment de la sortida, però a mesura que passaven les voltes no aconseguia avantatges importants respecte els perseguidors. Després de la primera aturada a boxes Fernando Alonso era el rival més directe, però ho ha passat a ser Sebastian Vettel quan ha sortit el cotxe de seguretat després del xoc entre Vettel i Sutil. El pilot alemany ja portava els pneumàtics durs, però Hamilton havia tornat a posar tous, i per tant estava obligat a aturar-se un cop més. El seu avantatge s'ha esfumat i quan ha marxat el cotxe de seguretat, ha continuat en pista per marcar els millors registres possibles amb els pneumàtics tous. Hamilton necessitava un avantatge que el permetés continuar primer en la seva aturada a boxes. Ha anat agafant avantatge, però a vuit voltes del final el rendiment dels seus Pirelli començava a ser dubtós i ha hagut de parar. Ha tornat a la pista rere Vettel i davant Ricciardo, però amb uns pneumàtics durs en millor condicions no ha tingut problemes per superar als dos pilots de Red Bull. A Ricciardo només sortir de boxes i a Vettel una mica més tard. A partir d'aquell moment s'han acabat els problemes i ha pogut passar per la línia d'arribada amb un avantatge de més de 13 segons sobre el segon classificat.

L'equip Red Bull ha aconseguit pujar als seus dos pilots al podi per primer cop en la temporada, donat que Daniel Ricciardo ha acabat tercer. Tant l'un com l'altre han hagut de pilotar amb molta cura en les ultimes voltes, ja que han decidit no tornar a parar i mantenir els pneumàtics més durs. L'equip anglès havia pres una decisió estratègica diferent a la de Ferrari donat que Fernando Alonso ocupava el segon lloc després de la primera aturada. En la segona he decidit posar pneumàtics més durs als seus pilots, quan Alonso havia posat els més tous. Això, però els ha obligat a far més voltes que l'asturià amb els pneumàtics més durs.

Alonso havia aconseguit situar-se segon després de la sortida. Ha comés però una errada en la frenada i ha tallat la pista. Això l'ha obligat a deixar-se passar per Vettel. Ha mantingut la segona posició, fins la sortida del cotxe de seguretat. En aquell moment l'equip ha decidit aturar immediatament al seu pilot per posar-li els pneumàtics més durs i això l'ha fet retrocedir a la quarta posició. A Ferrari no han estat massa fins, ja que d'haver continuat com Hamilton, com a pitjor resultat hauria acabat quart, però amb moltes possibilitats també de pujar al podi, cosa que no ha aconseguit. En les ultimes voltes Alonso no tenia prou velocitat punta per superar Ricciardo, que rodava amb pneumàtics més gastats, però que podia activar, com Alonso, el sistema DRS perquè davant seu tenia Vettel.

Felipe Massa ha acabat cinquè a més de mig minut d'Alonso, i Jean Eric Vergne, amb una magnifica estratègia que ha dissenyat el seu enginyer català Xevi Pujolà ha aconseguit la sisena posició. Kimi Raikkonen, víctima d'una estratègia equivocada de Ferrari, s'ha hagut de conformar amb la vuitena posició.

En el campionat del mon Hamilton retroba la primera posició amb un avantatge de tres punts sobre Nico Rosberg.  Fernando Alonso continua quart rere Daniel Ricciardo.

Classificació

1 Lewis Hamilton Mercedes 2h00m04.795s
2 Sebastian Vettel Red Bull/Renault 13.534s
3 Daniel Ricciardo Red Bull/Renault 14.273s
4 Fernando Alonso Ferrari 15.389s
5 Felipe Massa Williams/Mercedes 42.161s
6 Jean-Eric Vergne Toro Rosso/Renault 56.801s
7 Sergio Pérez Force India/Mercedes 59.038s
8 Kimi Räikkönen Ferrari 1m00.641s
9 Nico Hulkenberg Force India/Mercedes 1m01.661s
10 Kevin Magnussen McLaren/Mercedes 1m02.230s
11 Valtteri Bottas Williams/Mercedes 1m05.065s
12 Pastor Maldonado Lotus/Renault 1m06.915s
13 Romain Grosjean Lotus/Renault 1m08.029s
14 Daniil Kvyat Toro Rosso/Renault 1m12.008s
15 Marcus Ericsson Caterham/Renault 1m34.188s
16 Jules Bianchi Marussia/Ferrari 1m34.543s
17 Max Chilton Marussia/Ferrari 1 volta
- Jenson Button McLaren/Mercedes  Problema elèctric
- Adrian Sutil Sauber/Ferrari  Pèrdua d'aigua
- Esteban Gutiérrez Sauber/Ferrari  Problema elèctric
- Nico Rosberg Mercedes   Problema elèctric en el volant
- Kamui Kobayashi Caterham/Renault  No ha pres la sortida

 

VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut